maandag 22 juni 2015

Kumihimo - Paracord

Hallo, ik ben nog even verder gegaan en heb mijn Kumihimo schijf gebruikt in combinatie met twee nieuwe kleurtjes Paracord van Joycraft, heerlijk felroze voor een vrouwelijke armband.

Dit voorbeeld knoopte ik met 8 koorden, daarom is het een flink dikke band geworden. Gelukkig had ik deze twee eindkappen nog in mijn voorraad, een aantal forse bedels maakten mijn armband af.
Ik heb voor de wat fijner gebouwde dames ook een variant gemaakt met vier koorden en kleine bedels.
Voor het knopen met vier koorden of koordengroepen heb ik op de achterkant van mijn schijf deze cijfers gezet. Beide kleinkinderen 6 en 7 jaar oud konden nu hun eigen bandjes knopen, van 1 naar 1a, 2 naar 2a, 3 naar 3a en 4 naar 4a. Dan terug van 1a naar 1, van 2a naar 2 enz. Dit liep gesmeerd en papa kreeg twee sleutelhangers voor vaderdag.


Hier nog even wat werkfoto's van deze armbanden.
p.s. Binnenkort ga ik bij een heel leuke hobbywinkel een demonstratie geven in het vlechten met de Kumihimoschijf. Nadere info volgt.
Groet Diny
p.s. foto's zijn slecht, de camera van mijn nieuwe Iphone 6 geeft problemen, sorry.

2 opmerkingen:

Anneke zei

Mooi, wat ben jij toch veelzijdig.
Dit ziet er ook weer erg verzorgd uit.
Groetjes, Anneke

Akkemarijke zei

Wat lijkt mij dit leuk zeg! Armbanden ed knopen, prachtig! Vorig jaar was loom zo'n hype en mijn zoon was er erg druk mee. Kreeg de ene armband na de andere alleen dat ging snel stuk en ik kon niet zo goed tegen die elastiekjes. Daarom ben ik er zelf niet aan begonnen. Maar dit is net wat, zelfs samen met mijn zoon. Erg leuk! En die uitjes... ik ben gek op uiltjes. Prachtig gemaakt dus!