zaterdag 21 januari 2012

Beterschap

p.s. hier heeft even een berichtje gestaan, dat op het Copicbeneluxblog hoorde. Dat krijg je als je zoveel blogs beheert.
Hallo, 
een beterschapskaartje heb je nog wel eens een keer nodig. Vandaar dat deze ezelkaart die bestemming heeft gekregen. 
Deze Tilda met haar mooie jasje en bloemetje is eigenlijk ook zo'n stempel die je kunt blijven gebruiken. Ze heeft bovendien van die mooie haren, die weer lekker streperig te kleuren zijn. Vandaag hebben mijn cursisten van de Gevorderden-cursus ook ijverig op verschillende haarkleuringen gewerkt. De meeste tijd hebben we besteed aan het aanleren van het leggen van schaduwen in een afbeelding. Het kleuren van een heel vage schaduw rondom Tilda zit ook in het programma van deze cursus. 

Ik heb voor deze ezelkaart een dubbel 15 bij 15 kaart gevouwen en op de vouw een wat kleinere rechthoek met het stempelplaatje geplakt. Je houdt dan wat vrije ruimte naast de afbeelding voor mooie decoratieve takjes en swirls. Je kunt dat goed zien op deze foto.

Het dessinpapier is van Basic Grey en heet Picadilly, in deze lijn zitten scrapvellen in verschillende kleurcombinaties. Ik heb hier grijsblauw met okergeel en een beetje rood gebruikt, dat komt ook terug in mijn kleurwerk, natuurlijk.

De volgende Copic-kleuren zijn gebruikt voor deze Tilda:
Jas BG70-72-75
Schoenen W0-1-3
Jurk YR20-25
Bloempot E31-35
Bloemen R30-35
Haren E29-08-11
Huid E000-00-11-YR02
Groet Diny






46 opmerkingen:

marion zei

wauw wat supergaaf Diny, schitterend kaartje en prachtig ingekleurd. Liefs, Marion

Yvonne B zei

Wat een schitterende kaart zeg ik heb een vraagje achter de kleuren van het jurkje staat @5 is dit YR 25??

Unknown zei

hallo diny
ze is prachtige kaart en zal zeker voor de zieke echt opbeuren met deze prachtige kleuren
nog een prettige zondag
veel liefs van marcelline

m@deliefjuh zei

dat ziet er prachtig uit

Jacqueline (Sjakkie) zei

Een super mooi kaartje, het afdrukje is prachtig ingekleurd.
Groetjes van Jacqueline

Marianne Schut zei

Hai Diny, een pracht creatie heb je er weer van weten te maken! Weet zeker dat de ontvanger en net zo blij mee is als dat ik met die van mij was! Op dit moment ben ik alle kaartjes nog eens goed aan het bekijken die we ontvangen hebben en ik wil iedereen nog graag even persoonlijk bedanken, zo ook jou dus! Wat een schitterende kaart heb je gestuurd, leuk te zien dat jij zoveel verschillende technieken beheerst! Heel erg lief dat je de moeite hebt genomen om een kaartje te sturen, bedankt! Liefs Marianne

Joke de Wit zei

Wat een mooi kaartje,fantasties.Groetjes Joke

Anne-Marie zei

Prachtige kaart weer Diny! Kan niet wachten op de gevorderdencursus in maart! Groetjes Anne-Marie

Penni zei

Very pretty. I love all the flowers and swirls.

Hugs
Penni
X

Yvonne zei

Hartstikke mooie kaart Diny! heb genoten van de workshop vandaag erg leerzaam en was super gezellig!!
liefs Yvonne

Rosina zei

Wat weer een beauty Diny.....daar word je vanzelf beter van....
PRACHTIG....
groetjes Rosina

Gery zei

Wat is dit een mooie kaart geworden.
Heb mn ogen uitgekeken naar alle versierselen op en aan de kaart.
En natuurlijk is jouw inkleurwerk werkelijk weer fantatisch mooi.
Groetjes Gery

Marian zei

Dat inkleuren prachtig en je kaart is weer prachtig bewerkt
Groetjes

marijke zei

hey Diny wat is hij weer verschrikkelijk......................................mooi zeg echt een plaatje

Linda zei

Heel mooi gedaan en wat een gaaf takje is dat
gr linda

Heidie zei

wat een schitterende kaart heb je gemaakt.

liefs Heidie

Ink before you think 😀 zei

wat een mooie kaart is het geworden zeg, heel mooi ingekleurd. wou dat ik het ook zo kon. gr lilian

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart diny en super afgewerkt.

groetjes karin

Margreet zei

Wat een prachtige kaart.
En zo mooi alles in dezelfde tinten
Groetjes Margreet

Marlies zei

Wat een prachtige kaart, leuke model en met super details! Tilda is ook geweldig gekleurd!! groetjes, Marlies

Lenie Hempen zei

Wat een prachtig mooie kaart Diny.
Echt schitterend.
En wat is hij mooi ingekleurd.
Heb een fijne zondag.

Gr Leny Hempen

Thea zei

Prachtige kaart Diny! Mooie kleuren bij elkaar.

Groetjes Thea

Angélique zei

Hallo Diny, een prachtige kaart en mooi papier. Ik ben een van de gelukkige die je in maart een workshop mag geven in Rheden, heb er erg veel zin in.
Groetjes Angelique

Els Wouters zei

Mooi kaart Diny en het papier is er perfect bij. Hoe werk jij eigenlijk, eerst papier kiezen en dan kleuren of eerst kleuren en dan papier?

Monique Kools zei

Wat een leuke kaart Diny. De kleuren zijn erg mooi. Zie deze combi niet zo vaak. Ziet er uit als een mooi schilderijtje. Een mooie creatie om een speciaal plekje te geven.
groetjes Monique

Marie-Anne zei

Wat een prachtige kaart weer. Ik ben helemaal weg van de blauw-groene kleur die je gebruikt. Ik ga je kaart opslaan met de bijbehorende kleuren als voorbeeld, zodat als ik binnenkort mijn nieuwe markers binnen krijg, waar ook deze blauwgroene tinten bij zitten ik een mooi voorbeeld heb als inspiratie.

Liefs,

Marie-Anne

Tinie zei

Wowww wat weer een bijzonder mooi geheel, prachtige kleuren!!!

Groetjes Tinie

Diny Sprakel zei

Hallo, dank jullie wel voor je reacties. Els vraagt hoe ik werk: eerst papier en dan kleuren of omgekeerd. Als ik het goed doe, zoals hier dan heb ik het dessinpapier en daarbij zoek ik dan de kleuren.
Meestal begin ik een nieuwe stempel in te kleuren en zoek later papier, wat veel lastiger is. Maar ik kleur beneden en heb mijn papierwinkel op zolder, vaak heb ik geen zin om dan eerst papier te gaan halen en doe ik maar wat. Ook dat komt meestal goed, omdat je vaak papier koopt in je favoriete kleuren en ook in die kleuren kleurt.
groet Diny

Hetty zei

Wat is dit een schitterend kaartje

gr hetty

Joke zei

Wat een supergaaf kaartje leuke details gebruikt.
groetjes Joke

H zei

What a beautiful card is that
Hugs harma

Dora zei

Zooo...schitterende kaart.
prachtig gecombineerd.
groetjes Dora

Unknown zei

wowwww Diny wat een pracht kaart en ze is zo mooi ingekleurd een plaatje van een kaart

Liefs Nellie

*Ellen* zei

prachtig is dit vrolijke kaartje, en tuurlijk weer supers gekleurd

Cathy zei

Een pareltje!

Gea zei

Prachtig Diny!
Ik heb een erg leuke dag gehad gisteren, het was super om jullie allemaal eens te ontmoeten!
Groetjes Gea

Helga zei

Erg mooie kaart, Diny!
Helga

chantal zei

Wat een pracht van een kaart Diny! Schitterend echt waar!
Ja eerst kleuren en dan papier of andersom? Daar heb ik eigenlijk nog nooit bij stil gestaan. Nu dus wel.. Ik weet wel dat iedereen zijn gewoontes heeft hé.
liefs Chantal

krearia zei

Hoi Diny,

wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt en wat een mooie kleurencombinatie. Helemaal te gek hoor.

Groetjes Ria

arjette zei

Wat een prachtig kaartje!!! Zo mooi aangekleed met zoveel mooi dingetjes!

gr. arjette.

Marianne zei

Wat een fantastisch mooi kaartje. Groetjes,
Marianne

Marianne Schut zei

Hai Diny, lees net je berichtje dat je per ongeluk iets hier had geplaatst in plaats van op het copic benelux blog, tja kan gebeuren, hihi! Maar dan heb ik eigenlijk nog een vraagje aan je...beheer je ook het blog van copic europe? Weet jij waar ik de uitslag kan lezen van challenge 2, haar inkleuren? En weet jij wanneer de volgende challenge weer van start gaat? Ik kan de informatie niet helemaal goed vinden op het blog. Zal vast aan mij liggen hoor...Liefs Marianne

Liesbeth zei

Super mooi weer Diny.
Dat doen ik je niet na hoor, maar blijven oefenen.
gr. Liesbeth

Adriana zei

Wat een geweldig mooie kaart. Als je die mag ontvangen, word je spontaan een beetje beter... Groetjes Adriana

Diny Sprakel zei

Hallo Marianne,
de uitslag hebben we vergeten te publiceren, ik ga er meteen me aan de slag. We hebben nog geen volgende uitgeschreven, ook dat heeft onze aandacht. we kunnen het bijna niet meer bijhouden. We hebben ook nog de facebook pagina's. Bedankt voor de hint, er wordt aan gewerkt
groet Diny

Marianne Schut zei

Hai Diny, dank je voor je reactie en je uitleg. Kan het me wel voorstellen hoor, het is ook best veel lijkt me zo, hihi! Maar goed, ik zit nu wat meer achter de pc en vind het zo leuk om alles te lezen op copicgebied, dat ik steeds even ga kijken of er weer wat nieuws te melden valt. De tutorials print ik vaak uit en probeer daar dan weer veel van te leren! Liefs Marianne