dinsdag 8 maart 2011

Magic Moments met de blender


Hallo, 
een rare titel, je zult denken: " Hoe zo Magic Moments met de blender. Ja dat kan.
Wat ik hiermee bedoel is, dat ik voor het kleuren van dit plaatje steeds de blender als een soort aquarelpenseel gebruikt heb. Gebruik daarbij dan een of twee kleuren. Dep de inkt op een stukje plastic en neem die op met de blender. Breng dan met een soort zwiepen de kleur vanaf het donkerste deel naar het lichtste deel toe, echt lange halen maken met de punt van de stift zoveel mogelijk horizontaal. Herhaal dit net zo vaak tot je de kleur hebt die je wilt en je geen strepen meer ziet. Neem steeds nieuwe inkt op met je blender. Gebruik bij deze techniek alleen een hardere papiersoort zoals het nieuwe Perfect Coloring Paper van Copic, bij zachtere papiersoorten zoals stempelkarton van Papicolor loopt de inkt buiten de lijnen. Dit laatste papier is meer geschikt voor andere blendertechnieken, zoals in het bericht hierboven.Ga er eventueel daarna met een tint donkerder op dezelfde manier overheen, alleen dan minder ver "uitzwiepen" .Het eindresultaat mag heel zacht en teer zijn, zoals bij aquareltechnieken.

Deze landschapsstempel is van Whiff of Joy en is nu in verschillende hobbywinkels te koop.Deze stempel is ook prachtig als achtergrond voor een cutie.  De tekst is van hetzelfde merk. Ik heb,voor mijn doen, weinig gedecoreerd, om het plaatje tot zijn recht te laten komen. De swirl rechts is gemaakt met de nieuwste Creatables. 

Ik hoop dat jullie dit ook eens proberen en ik hoor graag jullie ervaring. Deze kleurtechniek kun je van me leren tijdens een workshop op de Knotsgekke Dagen in Den Bosch. Ik zal daar op donderdag en vrijdag zijn bij Angelique van Scrap en More. Wil je zeker zijn van een plaatsje in de workshop : "Distress kleuren met Copic"  mail dan met haar om te reserveren. Klik hierop en je komt op de contactpagina.
In een berichtje vorige week heeft Angelique aangegeven dat ik donderdag en zaterdag zou komen, maar ik kreeg direct daarna een leuk telefoontje van mijn zoon, die in Boston woont, dat hij in die week enkele dagen naar Nederland komt. Natuurlijk net op het moment dat ik weg ben naar Wenen en op de beurs ben, daarom heb ik nu de zaterdag voor mijn gezin gereserveerd, zijn we een keer weer met zijn allen en gaan we iets leuks doen. Hij vertrekt namelijk zondagmorgen heel vroeg weer.
Groet Diny


12 opmerkingen:

Tinie zei

Geweldig mooi gemaakt Diny en weer super bedankt!!! Ik heb vandaag de tip van je overgenomen om met alcohol te gaan werken, eerst een beetje eng, maar ik plaats de kaart zo op mijn blog:)

Groetjes Tinie

*Ellen* zei

whow prachtig en super stijlvol is dit, en wat een geweldig leuke kleurtechniek heb je gebruikt

Marie-Anne zei

Wat een prachtig kaartje!

Liefs,

Marie-Anne

Yvonne zei

oh, dit is wel heel erg mooi! Schitterend. De stempel is ook een plaatje zeg!
groetjes Yvonne

Linda zei

Wat een mooi resultaat Diny.

gr linda

DesignwithJP zei

Vind het erg mooi,voor mij wel jammer dat je er die Zaterdag nu net niet bent maar gelijk hebje hoor ff lekker genieten met je gezin.
En wel leuk heb toevallig net nu mensen uit Boston in het Hotel die zijn gisteren aangekomen.
groetjes jacqueline

Marianne Schut zei

Hai Diny, wat een schatje! Het voorjaar stroomt je kamer binnen zo! Heerlijk! En wat prachtig ingekleurd, klinkt nog best moeilijk maar zeker erg mooi! Veel plezier straks op de beurs en uiteraard ook met je dagje samen met je gezin! Liefs Marianne

chantal zei

wouw schitterende kaart diny
echt super
liefs chantal

Riet zei

Wat een schitterende kaart Diny,en wat heb je het weer prachtig ingekleurd.
Ik wou dat ik privé les van je kreeg,echt voor die kleine dingen.

Liefs Riet.x

LisiB zei

Hallo!
Wir haben uns heute auf der Kreativmesse Ost kennengelernt!
Freut mich sehr und ich schau mal, was ich mit den Copics lernen kann.

Linda zei

Hoi Diny
Het was leuk om je vandaag een keer persoonlijk te ontmoeten. je workshop bij Angelique zag er heel leuk uit.

Gr linda

Corry zei

Ohhhh Diny
Ik heb hem bekeken en hij is zooooooooooooo mooooooooooi.
100.000.x bedankt.
Liefs Corry