woensdag 23 maart 2011

Hallo,

vandaag een stukje uitleg over het aanbrengen van kleur in de plooien van kleding.
Tijdens de beurs in Den Bosch kreeg ik vaak de vraag, hoe ik die plooien in de jurkjes toch kleurde. Als je goed naar ingekleurde stempelplaatjes kijkt, zie je dat dat de onderliggende deel van de plooien donker zijn en dat wat bovenop ligt het meeste licht vangt,dus het lichtste is.

Hoe dichter naar de plooirand toe hoe donkerder ik dat vlakje kleur. Maak de donkere delen naar het eind toe steeds lichter. Ze lopen dan over in de lichte kleur van de bovenliggende delen, dan is de plooi als het ware verdwenen. Dit laatste deel kun je ook doen door op je lichtste kleur wat van de middenkleur op te nemen, op deze manier maak je een tussenkleur. Schaduw breng in meerdere stappen aan, eerst met een middenkleur en later het donkerste deeltje met je donkerste kleur, herhaal dit tot je vindt dat de kleurdiepte goed is. Door goed te kijken naar gekleurde afbeeldingen van anderen, kun je het jezelf goed aanleren, denk ik. Deze uitleg geldt niet alleen voor het werken met Copic markers, maar ook voor Aquamarkers en Derwent of andere kleurmethodes.
Hieronder enkele voorbeelden van kleding met plooien, de kaarten hiermee zijn of worden gepubliceerd op dit blog.
Kijk eens op deze blogs van Angela en Kylie, die dames kunnen kleuren zeg, ik vergaap me dagelijks aan de mooie dingen die ze maken. Ze kleuren de plooien in kleding bijzonder mooi.

groet Diny

10 opmerkingen:

Bastelmichaela zei

Danke für die tolle Erklärung.
LG Michaela

*Ellen* zei

whow wat een gaaf doosje, schitterend en je uitleg is heel duidelijk en leerzaam zo

Yvonne zei

Dank je wel maaar weer voor de heldere uitleg,Lieve groet Yvon

Marjanne zei

bednakt voor deze duidelijke uitleg!

Tinie zei

Super bedankt voor je tekst en uitleg, en de kaarten zijn weer super mooi!!!

Groetjes Tinie

Marie-Anne zei

Dank je wel voor de uitleg. Ga ik binnenkort eens proberen.

Groetjes,

Marie-Anne

Gea zei

Mooi!
Ben je ook bekend met het Make in colourful blog? Daar staan ook prachtg ingekleurde stempels en ze heeft challenges!
Groeten Gea

Marlies zei

Wat heb je een prachtige doosje gemaakt! Super mooi.
Bedankt voor je kleur uitleg, ik ga het zeker uitproberen.
groetjes, Marlies

Marianne Schut zei

Super bedankt voor de uitleg Diny! Ben ook even bij die dames wezen kijken, nou inderdaad zeg, die kunnen er ook wat van,prachtig! Liefs Marianne

Yvonne zei

Wauw, zeg wat een geweldig mooi doosje en super handig je uitleg. Ga er eens mee oefenen. zo eers even op de blogs kijken die je aangeeft.
groetjes Yvonne