maandag 21 maart 2011

50% mama en 50%papa

Hallo,
vandaag een geboortekaart voor een jongetje


de stempel is een digi van Mo Manning, deze is er ook in een meisjes versie. Ik heb deze als voorbeeld gemaakt voor de Weense beurs, heb niet veel kleuren hoeven te gebruiken om hem in te kleuren, maar zeven stuks. Wilde voorbeelden maken met een vintage-kleurensetje van 12 Copic Ciao markers, voor mensen die willen proberen of kleuren met Copics wat voor ze is.

Het dessinpapier is van Graphic 45, een oudere serie. het tekstrondje is er een uit een serie van Lili of the Valley, 12 tekstrondjes per vel.  Het waslabel voor de baby heb ik ooit gekocht bij Stamping Back, ik weet niet of het er nog is. Rondom de baby heb ik het witte stempelpapier beige gespoten met de Copic airbrush.
Verder een lintje en een paar knoopjes om de groene kleur terug te laten komen.

Tip: 
maak je eigen Glimmermist met Copic-producten, deze glimmermist is meteen droog en je papier gaat niet bollen, ook als je meerdere lagen spuit. Je kunt dit ook gebruiken, om achtergronden een gelijkmatige kleur te geven, als je b.v.geen airbrush hebt.
Wat je nodig hebt is een sprayflesje, blendervloeistof (of Copic Cleaner), een kleurtje refill en een mespuntje Perfect Pearl of een ander gelijksoortig glimmerpoeder. 
Deze video van de Amerikaanse Copic Instructor Sherrie Siemens vond ik op You-Tube, zo duidelijk kan ik het niet uitleggen. 
Ben weer benieuwd naar jullie reacties.
Groet Diny

26 opmerkingen:

Yvonne zei

Oooohhhhh, Diny deze kaart vind ik echt helemaal geweldig!! De kleurtjes vind ik zo leuk samen en jouw kleurwerk weer helemaal fantastisch natuurlijk!
groetjes Yvonne

Mandy's Magnolia cards zei

wat een schattig kaartje!
en bedankt voor de tip! ik ga het zeker een keer uit proberen
groetjes, Mandy

Dina zei

een prachtige kaart en een super tekst

Bastelmichaela zei

Hallo Diny,
das ist wieder eine tolle Karte geworden.
Bin gespannt wie lange ich brauche so zu colorieren.
Wünsche Dir noch einen schönen Abend.
LG Michaela

Thea zei

Hay diny

Wat een leuke kaart. als ik op de link klik ivm het filmpje kom ik er niet.

Gr thea

Tinie zei

Wat knap Diny om met zo weinig kleuren dit resultaat te krijgen, het is een super mooi kaartje geworden!!!

Groetjes Tinie

Diny Sprakel zei

Hallo, de link naar de video is nu in orde hoop ik. Ik moest even leren hoe je een video insluit.

Bep zei

Hallo Diny,

Wat een leuk en lief kaartje heb je weer gemaakt echt superrrrr.

Gr..Bep

Jolanda de Ronde zei

Wauw wat een plaatje Diny.
Altijd een lust om je kleurwerk te kijken.

Groetjes,Jolanda

Marianne Schut zei

Hai Diny, helemaal geweldig weer! Ik vind je waslabel stempel ook wel heel erg grappig hoor! Tja en uiteraard weer schitterend kleurwerk! Liefs Marianne

Liesbeth zei

Erg mooi kaartje Diny.
Ik ben vorige week met het setje copics gaan oefenen die jij hebt samengesteld, dat wordt nog erg veel oefenen wil ik maar een beetje in je buurt komen.\gr. Liesbeth

*Ellen* zei

ohhh wat een schatje, schitterend is die, en die tekst is helemaal leuk

Roelie zei

Hoi Diny, wat een heerlijk lief schatje, en dat waslabel is gewoon vreselijk leuk!!!
Groetjes Roelie

arjette zei

Hoi hoi,

wat een geweldig leuk kaartje weer!! Prachtig kleurwerk!!! Ik ga dat filmpje even bekijken, bedankt voor de link!

gr. arjette.

Marijke zei

Woow, wat een prachtig kaartje, mooie kleuren combinatie!
Groetjes, Marijke en Chantal

Lia zei

Ohh wat een geweldige kaart en het labeltje vind ik echt gaaf,

groetjes Lia

Marjanne zei

Enig!! Dat labeltje ook alleen die strijkijzer daar zou ik ook een kruisje doorheen doen... lol.

Gea zei

Wauw wat een mooie kaart! prachtige kleuren en mooi hoe de kleuren steeds weer terug komen in de details!
Groetjes Gea

Kim zei

Wat een schattig babykaartje! Dat labeltje is ook top!

Miranda Slagboom-de Groot zei

dat is weer een schitterende kaart
groetjes miranda

Marie-Anne zei

Wat een schitterend kaartje! Het filmpje ga ik zo eens op mijn gemak bekijken.

Groetjes,

Marie-Anne

Riet zei

SCHITTERENDE kaart Diny,zo lief afdrukje,prachtig ingekleurd.
Heel mooi papier.

Liefs Riet.

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Hoi Diny, Soms zie je een kaartje en dan zeg je "Oh wat leuk". Dat gebeurde nu dus. Geinige stempel, mooie kleuren en leuk dat "waslabel".
Het geheel weer super.
Lieve groetjes Lida

chantal zei

wouw schitterend kaartje diny
erg leuk gedaan
liefs chantal

Yvonne zei

Super ingekleurd en een schatje vaneen stempel.Lieve groet Yvon

Brigadier zei

Su Cute, I love it.
Greats from Vienna. Brigitte